Pages

Tuesday, January 24, 2012

tudung labuh

Bismillah
Asslamualaikum :)

okay , tudung labuh ? hina sangat kah pakai tudunglabuh ? memang x laa . tp kenapa semua org suka hina org yang pakai tudung labuh ? haih . =='

dan aku , manusia biasa , yang iman pun x lah seteguh mana . dan aku bukan la manusia yang dilahairkan untuk bertudung labuh . hati aku xd pada tudung labuh itu . mungkin akan diperbaiki suatu ketika nanti . susah kan nak tengok nurul atika bertudung labuh . hiaaat ! maaf . aku pernah bertudung labuh satu ketika dahulu . ia ini ketika aku bergelar salah serang pelajar di sekolah menengah kebangsaan tun perak , jasin , melaka . memang ramai yang sukar mempercayai nya kan ? come on , manusia boleh berubah .

itu lah pertama kali aku memakai tudung labuh paras punggung . tapi , susah kan nak tengok tudung aku 2 betol2 labuh , sebabnya , aku selalu singkat kan . bak kata kak aida , dulu aku gangster , selalu singkatkan tudung . haihh . nasib laa tudung labuh hanya diperlukan ketika waktu persekolahan . waktu prep , x pyah . kalau x , payah la hidup ini weey .

okay , setelah beberapa lame aku x pakai tudung labuh , aku pun try laa last 2 week . dekat sekolah . tyme ceramah MMU . yang sebenarnya , dicabar ! *before 2 aku ade pakai sekali , tyme f3 . tp x lebuh mane , x kene nganjing sgt la kann .
okay , pelik sangt kea aku pakai tudung labuh ? comel kott . bhabha
iman cabar aku tahu ? mula2 , cadang lepas aku paaki , iman nak pakai , tp dye pun x sanggup . aku p carik orang yg pakai tudung paling labuh kat sekolah 2 . sape lg kalau bukan masulah . aku pun p la carik kak farah . pinjam kat dye . hikhok .

tyme siap pakai , dlm dorm , iman , yaya . gelak paling hawau . diikuti dengan ahli2 lain , chuya , mea , mazni and etc etc . haihh , kat surau org tengah membebel , dyorg gelak2 lak . sampai luar dorm dengar . mcm2 aksi dyorg suruh aku try . gaya superman pun . bingai . gelak macam org gila kott . siap suruh tukar style jalan lagi . kelakar ==' gaya jalan laju laaa . haihh .

dan , saat keluar dorm , semua laa tegur kann . da la lambat ! then p dewan . jalan ramai2 . x sanggup aku jalan sorang2 . nanty semua org tengok . buad segan jeea . sebelum masuk dewan , gelak2 dulu . masuk jea , konon serious . haih . tyme masuk2 lagi , 1st laki yg nampak dah gelak . nasib ku sorang bang . stay cool . then , semua orang pandang . kene nganjing kott . what ever =='
sejurus selepas tu , p toilet . tdung dah serabutt daa . jalan nak balik 2 , lalu part laki , dengar uara sumbang .
" wey , sape 2 ?"
"perr , tity tudung labuh "
okay , wat cool , wat lek . jalan buad selambe . tyme ceramah , hamboi , banyak nye camera area sini . haihh . layan jea . hikhok . tyme duduk la ramai tegur pasal tudng . brrr . siap ade yang tunjuk lagi kat kawan2 mereka . aku pun cover laa . malu weeyy . seboleh nya aku duduk hujung dan ngelat gila . suda laa .

sebelum sampai ke kelas , singgah kantin . ramai kan x prasan itu aku dr belakang . okay fine . kene nganjing .
"tity dah berubah " =='
SUKA HATI KORANG LAA
naik kelas , penganjingan yang cukup dasyat . HAHA . suka hati laaa weey .

sepnajang malam kene nganjing . finee =='
ramai cakap mereka x expect langsung yang tudung labuh 2 aku kann . memang llaaaa . satu masa nanty aku akan keep bertudung labuh . biar semua orang biase tangok aku pakai . hikhok . doakan aku . hihiii .

No comments:

Post a Comment