Pages

Friday, December 20, 2013

interview dayyy

Bismillah

hello . ehhh naget top jea tittle . padahal interview kerja smabilan jeaa ponn

pada mulanya
*ibu yg mengisi borang kerja . amboii kemennn nak suruh aku kerja . tapi bila aku dapat kerja ibu ayah pulak beria tukar fikiran tanak kasi aku kerja . tp aku nak kerja jugak , nak belajar hidup susah . takkan nak keluar mintak duit nak keluar mintak duit kannn

lantas aku telah dipanggil untk ditemudugapada 19/12/13
aku pun pergilah kat kedai tu . ramai jugak yg dtg mencuba nasib . dalam hati aku pun confirm lah tak dapat kannn .pulak dia nak amik aku si kemetot nie .

aku punn buat ilek jumpa manager . dia suruh aku introduce . aku pun beritahu nama , umur , rumah , pengalaman , dan mantan pelajar selandauu . dan dia pun seperti biasa tak tahu selandau kat mana .
dan dia pun mantan pelajar mrsm .  aku watlek jea, senyum . sumpah macam tak formal langsung padahal dia serious kot .
lepas tu dia tanya aku kenapa nak kerja situ . aku pun jawab
"sebab i suka budak budak so nampk kedai nie kedai baby baby , i pun rasa macam comel jea sebab tu i try "
bhahahahahah . ke laut punya jawapan . dia pun cakap lah ktiteria yg perlu ada ,
mestilah pengalaman yg dia nak tp aku takde , lepas tu attitude , dia pun puji la sbb aku bdk sbp , so mesti tak ada masalah . tapi serious untung kalau jadi budak sbp , boleh bangga bangga sikit , org respect punn lebih sikit . lepas tu dia nak pekerja yg bole senyum . dia kata aku ala ala riang ria gitu , senyum tak habis habis .
*well , dah ramai dah org luar yg tak kenal aku tertarik dgn aku sbb kata mereka aku riang sgt *mcm pelik je ayat . muahahahha kau tak kenal sape aku lg
pak cik mail pun kata aku kalau drive gelak jea . walaupun kadang kdang mcm nak tercabut nyawa dia sebagai penumpang . muhaahhaha

okayy , petang tu aku pun dapat mesej
*sukacita dimaklumkan bahawa anda telah diterima bekerja di sekia sekian sekia
bangga tak bangga takk . aku serious expect aku tak dapat sbb ramai kot interview .
aku ada dua pilihan sebenarnya . dua dua kerja bajet comel . bhhahah , satu yg kedai baby baby nie satu lagi babysitter . comellllssss sikit lah kannn dua dua .
okay aku pun reply la text dia kata aku nak mula sabtu , mcm kedai ayah aku . sukahati nak mintak bila kannn . nuahahaha . dia pun okay jeaa

dan akan aku mulakan kerja aku sebagai seorang penjaga kedai baby baby comel comel yg ada satu je kat jasin nie mulai esok . sila dtg melawat aku ;)
okayyy pesanan
kalau pergi interview , first kene nampak lawa kacaks cantik dan bergaya *tapi wa ilek jea pakai tshirt seluar jeans dan tudung hendoonn
lepas tu kau kene pantai berkata kata , kau ilek jea , borak mcm kat kedai kopi . ehh over
lepas tu senyum jgn lekang dr bibir .
nanti dapat lah kerja tu . okay bye

No comments:

Post a Comment