Pages

Monday, December 9, 2013

lesen kereta

Bismillah

pehh pehh tittle nak top . dapat belum lg pungg .
biasalah , lepasan spm kann , ape boleh buat lagi lagi gadis macam saya yang sukar diberi peluang untuk bekerja . erkkk .

disebabkan spm dah tamat , aku pun terpanggil untuk berada di jalan raya
lantas , terhadirlah diriku ini ke dewan kuliah yg bernama peliksss

jam 9.00
masuk , amek resit * sebab aku ada kuasa veto , maka , aku tak perlulah beratur .
masuk dewan , duduk . paling depann aahh sebab dewan penuh
nampak damia , aina dann nikman naim .

lantas , nombor aku telah dipanggil untuk didaftarkan . aku pun keluar duduk kat kerusi .
beberapa saat kemudian , seorang lelaki mengambil tempat disebelah aku .
"akak amek lesen ape ?" soalan pertama . macam pelik tiba tiba ada org nak cakap dengan aku nyg muka tak ade perasaan nie kann . aku jawab lah soalan soalan yg diajukann
"muka akak macam familiar " tanpa sempat menjawab , namaku telah dipanggil . angka giliran aku 77 dan anka giliran budak tu 78 .
ketika mendaftarkan diri , aku diminta untuk memberikan no telefon , ic dan ape tah .

kalau ikot cerita melayu , kau rasa ape yg bakal jadi seterusnya . erkk

aku pun masuk dewan balik , duduk sebelah damia .
dann ceramah pun bermula .
tiba tiba , mesej pun masuk . "heyy" tapi nama tak keluar . aku pun expect aku tak save no org tu kat fon yg aku bawak .

waktu rehat
pakcik mail tanya aku " tity ade duit tak ?" *baru aku sedar aku tak bawak purse .
lantas , pakcik mail pun menghulurkan not RM5 dua keping .
akudan damia pun bergerak makan . tiba tiba aku ternampak mamat td . nak belanja aku makan katanya . aku pun jalan seperti biasa . tak berapa nak layan sgt pun permintaan dia .

aku dan damia pun duduk di tempat makan . tiba tiba mamat tadi tunjuk sigh suruh aku tengok fon . aku pun tengok fon "tak makan ke ?" baru aku tahu yg text kata heyy tadi tu dia . dan disebabkan aku pun takde cred aku membiarkan sahaja text itu . "mana dia dapat no aku nie mia?"' kami punn pelik tiba tiba dami bkata "haaa , pendaftaraan la nie "okayy faham
datanglah aina dan rofina ke tempat kami . ade juga aidil di situ .
 selesai makangg , kami masuk semula . dengar balik ceramah .
aku pasti orgkat dalam dewan tu mengirap pabila encik mail si penceramah asek sebut atika atika dan atika . bahahhahaa . *bangga tak bangga tak

bila ceramah habis
aku pun berlari ke tandas .
baru aku perasan mamat td ikut aku . dia tunggu luar . bunyi mcm takutkann . tape , ilek ilek ,
mamat tu tiba tiba cakap " balik rumah mesej ea"\
aku senyum jea .  aku pun berlalu dan terus balikk sebab ayah aku pun dah sampai .

bila balik .
busu pun dah ade dekat rumah .
lepas aku solat , kitorg pun pergi makan dekat ayer keroh . aku makan nasi goreng usa dan minum laicikanngggg , tapi serious tak ade sape bole lawan usa d integrasi .
lepas makan kitorg balik . bila malam aku pergi econsave dgn ibu dan ayah sebab nak beli walls selection perisa hersheys . bapak sedap sampai satu malam bolah habis . terima kasih kepada penaja .

lepas aku balik dan aku nak tidur . sekian untuk hari nie . kbye 

No comments:

Post a Comment