Pages

Sunday, March 2, 2014

My JPJ test

Bismillah

Disebabkan pengalaman tak dapat dijual beli , makanya saya di sini akan berkongsi tentang pengalaman sepanjang ujian tersebut . Uhukss .

Sebenarnya aku amek jpj dua kali . Muahaha sebabnya aku gelabah sgt masa first time . So aku buat untuk the second one .

Okay hari sebelum aku nak berjpj tu aku lepak mydinn . Haha . Lepas tu Red call . Terkejut aku . Dia tanya aku step nak naik bukit sbb esoknya dia nak berjpj . Haha . Aku pun jet jet igt step . Lepas tu lepas red dah pass jpj terus bgtahu aku dgn bahagianyaaa . Apak ahh sekali dah lepas . Untunglaa jpj sportingg . Dapat tempat aku memang tak lahh sennang nak pass . Tempat dia sikit pukul 11 lebih dia dah settle. Sampai aku mahu beratus org ohh

The second one nie turn aku yg ke 71
Lama tak lama jugak lahhh nak tunggu . Aku pun suruh ayah hantau lambat lambat sikit . Bila sampai tu aku pun jumpa lah ramai org yg aku kenal kann . Aku jumpa member last week yg sama sama failed dgn aku . Muahahah . Sorg nama dia Ieka and another one was Mien . After daftar semua kitorg pun naik atas untuk sesi bahagia 1 . Okay first was naik bukit . Aku pun nampak Syazwan . Aku lepak borak dgn dia kejap . Turn dia 52 . So dia lah yg buat dulu . seriously , semua dekat situ senyap gila . Mungkin cuak sbb pengalaman pertama . Muahahah . Aku Ieka dgn Mien bising sbb dah ada pengalaman kannn . Hah . After Ieka baru turn aku . Aku pun dgn tenangnya masuklah kereta . Buat macam biasa . Cehhh Alhamdulillah . Aku pass bahagian nie . okay masa aku nak park balik kereta tu ada satu incident berlku dimana aku sgt fuhhhhh pfffttt

Okay lepas aku dah tenang park kerta tarik handbreak suddenly , ada kereta sebelah tiba tiba langgar aku . Allahu . Muka aku dlam kereta tu memang mcm pffftt ahh . Sejujurnya aku terkejut sgt . Aku terdiam tak tahu nak buatapa . Bunyi dia PANGGG kuat gila sampai semua dekat situ pandang akuu . Fuhh rasa nak nangis k masa tuu . Sbb takde pengalaman . Haha . And yg langgar aku tu indiaan girl . Terus jpj tu jerit fail kuat kuat . Mujurlah bukan aku yg failed . Fuhh fuhhh . Alhamdulillah . After aku keluar je kereta semua org pun macam pandang aku k . Hahah . Lepas tu aku dgn bget tenang nya jalan ke arah tempat seterusnya iaitu parking . semua org pandang aku masa tu bhaha segan siutt . Syorg tanya lah jugak aku okay takk . Au pun mcm pffttt hahaha . Baru ujian pertama aku dah pemes k . Syazwan pun ada masa tu . Segan gaklah dgn budak sekolah sendiri .
Mcm biasa turn Ieka dulu baru aku m . And after dia dah lepas semua tu dia pun bajet nak tunggu aku , sekali ada uncle offer dia naik kereta nak turun bawak dia ikut . Hahah tinggal lah aku dgn Mien . Masa turn aku pun Alhamdulillah aku lepas . Aku pun jet jet tenang jalan pergi turun bawah . Haha .

Aku tiba tiba kene amek ujian jalan raya . Uhuksss . Takpe relax . hahaha

Disebabkan turn aku Ieka and Mien lama lagi , kitorg pun lepak lah dekat dalam dewan beraircond . Muhahaahaha . Ada sorg mamat dkt situ macam nak kene pukul . Tapi kitorg ilek jeaa

Sbb lama sgt nak tunggu ayah pun offer aku balik rumah dulu tp aku tolak sbb ada member haha .

After zuhur lebih kurang , akami pun diminta keluar tunggu turn dekat tempat sepatutnyaa . Uhuks

Cehh bila sampai turn aku , Pakcik Mail pun bglah kata kata semangat . Aku pun dgn tenang masuk dlm kereta . Aku dpat abg jpj okayy . Aku nak makcik sebebnaunya sbb dyorg kata acik tu baik . Tapi takpe kita ikut je takdir . Haha .
Aku pun masuk kereta dan mulakan pemanduan dgn tenang . Tengah tengah drive tiba tiba ada lembu hitam dekat tengah jalan ehh . Fuhh lepas tu dia boleh pulak main acah acah nak lintas tanak lintas dgn aku . Siut betul lembu tu . Aku terpaksa stop kereta lama k lama . lembu tu berhenti betul betul dpn aku lepas tu pandanh aku . Siutt betul . Aku terpakssa tunggu dia gerak baru aku boleh jalan . Lepas tu boleh pulak mati enjin lagi lahnmacam pffftt kannn .abg jpj tu kata relax hahha . Lepas aku daj tenang baru lah aku drive dgn baiknyaaa . Sampai lah habis pusiing jaln A . Masa nak sampai tu barulah abg jpj ajak borak . Fuhhhh Alhamdulillah lepas semuanyaa . Masa dah sampai tu pakcik Mail dah pandang aku dr jauh m haha . Yeayyyyy lulus
Bila keluar kereta rasa mcm nak bat chicken dance .

Okau sebelum aku masuk kereta tu mamat yg sebelum aku tu ada wish goodluck . Tapi aku mcm haa haaa je sbb tengah cuak . Btw thanks lahh . Hahah

Lepas je dah lepas aku terus suruh ayah amik . Lepas tu aku call ibu kata dah oass yeayyy haha . Lepas tu aku misscal ah org org yg sepatutnyaa . Ramai gila aku text sbb terlampau bahagiaa . Haha kegembiraan kan elok dikonsi bersam .

Korg mesti nak tips kann . Haha .
Firstly , jgn cuak sgt . Once korg cuak korg hilang focus . Macam aku masa first time tuu . Haha
Lepas tu bila nak baik bukit lepas korg dah tarik handbreak korg tekan minyak lepas kan clash sampai kereta gegar , tarik handbreak tekan minyak , dannn jagn sampai tertekan clash balik . Nanti kereta mengundur kebelakang . Okayy lepas tu masa parking jgn langgar sikit pun garisan putih 3 penjuru pun sama . Kalau tak fail .  Lepas tu masa jalan raya tu korg kene watlek watpeace sbb kalau korg buat muka cuak jpj lagi bajet garang . Ajak jea borak . Tanya lah anak berapa ramai umur berapa . Mana tahu rezeki ke korg dpt kenal dgn anak dia . Mana tahu anak dia hensem ke cantik ke kann . Haha . Tips nieh tips . Mcm aku buat masa tu . Haha .

Okay , sebrang pertanyaan lagi bolehblah mention aku di twitter @eikafaiz  . InsyaLlah aku boleh tolong setakat termampu . Hihi . good luck yg lain lainnn

No comments:

Post a Comment